Emelajz  - Emelie  ♔ ❤

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie Svensson - 29 maj 2013 16:11

När jag kom hem, så såg jag att min käraste lilla mamma städat mitt rum,

haha thanx bro! :*

Då slapp ju jag iallafall! 

 

För nu ikväll så ska jag träna mycket på biologin som vi taggar på fredag. haha wihooo hoppas jag får C på provet iallafall? :o 


Snart skolavslutning också... shiiiit va tiden på den nya skolan gått snabbt! har snart gått ett år ju!

Kommer fortfarande ihåg första dagen i skolan, saknar Samuel i klassen också! :(

Han bytte klass efter sportlovet, tyväääärrr


BIOLOGI NEXT! 

 




Av Emelie Svensson - 28 maj 2013 22:47

är bara tvungen att visa de betygen jag fick på min berättelse jag skrev i skolan, blev faktiskt överaskad att jag fick grönt ifyllt på högsta nivån som är ett A, alltså högsta betyg  på uppgiften! 

Hade någon grön ifylld på nivå två oxå, och det är ett D så det är bra! 

För er som inte vet så får man ju betyg i 7an till 9an, och det lägsta betyget är F och högsta är A :) 

Vi får såna här ''småbetyg'' efter varje arbete vi gör, och här samlar de alla '' småbetygen'' om arbeten, sen så utgår de ifrån dom när de sätter de riktiga betygen i slutet av terminerna.

Sen fick jag ganska bra betyg på en sammafattnings text  jag skrev om boken ''drive by'' :) 

stolt över mig själv när det gäller svenskan :)  JAAAAJAA GODNATT NU!

 

klicka här btw.


       

Av Emelie Svensson - 28 maj 2013 22:31

Under kvällen har jag bara haft mina ögonbryn målade, kände att det var ganska skönt att var utan mascara för jag har varit ganska ledsen under kvällen. 

Jag är en ganska känslig person, och Nora, en av min  nyaste bästavän, skrev en jättefin text om mig på sin blogg, och känslig som är,  får jag tårar i ögonen, hah

Idag har jag lyckats klämma in lite biologiträning, känner att jag är lite mer säker på vissa delar inom ämnet, vilket som är bra :)

Nu ska jag sova, och bjuder på några bilder :)! 


Av Emelie Svensson - 28 maj 2013 20:06




Mamma och mormor var i stan idag medans jag var i skolan, och då köpte de 4 bhar, en lila, två likadana svarta, och en glittrig svart , 1 rött nagellack, 1 parfym, 3 olika pack med 5 par låga strumpor i varje, haha , sen två par spetstrosor, 1 par svarta, håliga på både fram-och baksida, sen ett par mer gråaktiga, med spets där bak och tyg där framme med väldigt små pärlor på.

 

Sen  fick jag en jeansjacka med nitar oxå av mormor, men ville inte ha den, för den satt inte så fint på,  så den ska mormor lämna tillbaka imorgon. 





Av Emelie Svensson - 28 maj 2013 16:04

Finns verkligen inget roligare att kolla på än videor där folk skrämmer andra! haha jag dör! det är verkligen min humor det där! HAHAHA! 

hittade en video jag garvade ihjäl mig åt, ni måste verkligen kolla på den!


Av Emelie Svensson - 28 maj 2013 14:21

Alla tjejer vill ha långa, fylliga, och tjocka ögonfransar,  jag menar ...  vem vill inte?! :o

Samt runda och stora ögon, många tycker det är jättefint va jag vet ^^


Fick en kommentar om jag viste hur man kan få allt dethär, och jaaaa jag vet faktiskt hur! :) 

Så vi börjar med ögonfransarna? :) 



1. Har du en ögonfransböjare? jo isåfall om du inte har så kan man köpa den tillexempel på H&M för ungefär 60kr? :)

Aaaaa iallafall, du tar den, sen tar du din hårfön och värmer på ögonfransböjaren tills den blir lite varm, sen håller du den på ögonfransarna 6 sekunder typ. Efter detta ser du kanske liteeee förändring. ( btw, ha inte  mascara på när du gör detta!!! ) 



2. För att du ska få fylliga ögonfransar, och långa, så ska du köpa en mascara som heter ''Big Bold Mascara'', och den finns i alla affärer där smink finns, och  den kostar 139kr bara! 

Har tipsat 3 vänner om denna mascaran , och de alla ÄLSKAR DEN!  Man får längre, tjockare och fylligare ögonfransar, och den är verkligen superbra!   Om du vill att dina ögon ska se större ut, ska du ta mycket av denna  mascaran, och det gör du igenom att trycka borsten mot dina ögonfransar (inte för hårt)  sen rullar du bara uppåt några gånger, ta gärna 2 lager efter det torkat eller något :)

Men såklart funkar inte denna mascaran lika bra på allas ögonfransar, men det är ju värt ett försök, right? :)) 

 

    


3. Om  du inte får så långa och fylliga ögonfransar som du vill ha, så kan du ju alltid gå till affären och köpa lösögonfransar. Finns massa olika längder, så att man kan välja själv vilket man passar  i.  Lösögonfransar brukar kosta mellan 50-100kr, det beror på vilket märke det är och hur de ser ut ^^ 

Det finns ögonfransar som går över hela ögonlocket, och dessa är de mest vanliga.. , och sen så finns det smådelar som man kan sätta i kanten av ögonlocket eller vart man nu vill ha de, man bestämmer ju själv såklart! . Jag tycker lösögonfransar är jättefint, och med fint menar jag inte onaturliga, utan de fina är de som inte är överdrivet långa, de överdrivet långa ögonfransarna är bara coolaa :)


    



4. Om du vill att dina ''egna'' osminkade ögonfransar ska bli längre, så har det kommit ut en ganska ny produkt som heter xlash! 

Min bästavän Katja och hennes syster har denna, och de säger att den hjälper väldigt mycket!  Denna lilla ''flaskan'' kostar 400 ungefär. Man ska ta på xlash varje kväll innan man går och lägger sig.

Men det är iallafall ett tips om ni vill få längre orginal-ögonfransar, jag lovar den funkar jättebra! De gör VERKLIGEN resultat! 

 

 

 

5.  En sak du måste tänka på om du absolut inte vill ha tunna och korta ögonfransar är att du ALDRIG ska köpa mascaror med smala borstar! DET ÄR DET VÄRSTA JAG VET! HATAR SMALA!  

Smala borstar ger dig tunna, separerade ögonfransar, och visst det kan vara fint på en del personer, men verkligen inte på mig. nonono, I don't like it! ;)  Köp istället mascaror som har tjocka, stora borstar! 


 

 



6. Efter du gjort som jag beskrivit nu med mascaran osv, så kommer dina ögon se ganska stora ut redan, eller ja typ :) 

Men om du vill ha ÄNNUUUUU större ögon, och att de ska se lite mer rundare ut, så ska du köpa svarta linser.

Svarta linser är väldigt fint, och  passar verkligen på alla! :)


 




Presentation


Emelie, född år 1999.
Bor i Blekinge, och är allmänt crazy av mig.

Följ mig och mina äventyr!

tryck ''visa presentation''
nedanför för att läsa mer om mig och bloggen.

Fråga mig något!

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

KONTAKT

 

                                 

Min Hotmail!

 

Mitt mobilnummer!

 

Min Facebook!

      

Min Dayviews!

 

Min Ask.fm!

 

Min Skype!

 

Min Kik!

          

Min Snapchat!

 

Kategorier

Sök i bloggen

Translate/Översätt

Muspekare.

Free Lines Arrow

Månadsinlägg


Skapa flashcards