Emelajz  - Emelie  ♔ ❤

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Emelie Svensson - 12 augusti 2013 22:50

Åkte hem ifrån Nadja och Katja typ klockan 3, och då skjutsade Johannes mig hem på hans moped, slapp gå och det va riktigt skönt att slippa det idag när jag va så trött ;)
Hatar att gå när man har typ 1000 väskor...

När jag kom hem, upptäckte jag iallafall att min mascara va borta och min borste till min foundation... Fan va ledsen jag blev för älskar den borsten, den är så innerligt bra för mig!
Ska se nån dag om jag glömt det där, men jag hoppas jag hittar det här hemma, eller ah, jag hoppas jag hittar det överhuvudtaget..

Imon ska jag nog in till stan en runda också, längesen jag va där haha, måste iallafall köpa nu borste och ny mascara!

Av Emelie Svensson - 12 augusti 2013 21:46

På senaste tiden har jag insett att jag börjat förlora min blyghet för tillexempel, nya människor. Och annat. Killar? 

 

Har  börjat få den här tanken: '' Va kan hända om man bjuder lite på sig själv, om dom inte vill ha mig så vill dom inte, varför ska jag vara försiktig och bygga upp någon helt annan person''? 

Och ja det är ju en bra fråga, vad kan egentligen hända?


Vi tar ett exempel.

En tjej 14år har börjat snacka med en cool, snygg kille ifrån en annan skola, och tjejen och killen har bestämt att de ska träffas på lördagen, det ända tjejer tänker på är att hon inte kommer kunna vara sig själv för att hon då tror att killen kommer tycka hon är konstig, så hon tänker tanken att han kommer ''lämna'' henne och inte kommer vilja ha henne.

Så då bygger istället tjejen upp en annan sorts tjej, i samma människa. Där är hon den blyga tjejen som bara rättar sig efter va alla andra tycker om, och inte tycker om, hon vill inte stå för sina egna åsikter iochmed killen kanske tycker hon är konstig då, och har fel.

Men hon får då killen att kanske bli kär i den tillbakadragna tjej ensom är motsattsen till hennes verkliga ''jag''. Och det är ju inte bra...

Eller så kan han sitta där och bara tycka du är så sjukt dryg som inte säger ett skit! (random historia)


Så varför ska man försöka bli någon annan, det är bara att testa sig fram.. om killen inte vill ha dig som du är, så vill han inte, allt blir bara så mycket värre av att du är blyg och inte vågar titta på honom. 

Han kanske blir störtkär i dig när du visar ditt riktiga jag! 


Så nu har lilla Emelie Svensson bestämt sig! INGEN MER BLYGHET FÖR MIG :*

Av Emelie Svensson - 12 augusti 2013 21:23

Jag tror alla människor haft det ögonblicket när de sitter med någon, kan vara en vän, nån i familjen eller vem som helst, aa iallafall, det ögonblicket där en av er gäspar, sen börjar den andra göra samma sak.

Jag vet absolut inte varför men om jag ser någon gäspa, så börjar jag automatiskt gäspa också..? Alltså... DET SMITTAR ;)!


Jag har gäspat 3 gånger under jag skrivit detta inlägget, haha bara för att jag avänder ordet gäspa... helknäppt ändå..

 

Finns massa andra saker som är coolt med oss människor, dock finns det inget jag kan komma på just nu men ändå :) hahahaaa


Av Emelie Svensson - 12 augusti 2013 10:17

Är hos Katja och Nadja nu, och vi ska alldeles strax ner till stallet för Katja och Nadja ska rida ut hästarna Coco, och Lukas
Bloggar mer sen!!

Presentation


Emelie, född år 1999.
Bor i Blekinge, och är allmänt crazy av mig.

Följ mig och mina äventyr!

tryck ''visa presentation''
nedanför för att läsa mer om mig och bloggen.

Fråga mig något!

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

KONTAKT

 

                                 

Min Hotmail!

 

Mitt mobilnummer!

 

Min Facebook!

      

Min Dayviews!

 

Min Ask.fm!

 

Min Skype!

 

Min Kik!

          

Min Snapchat!

 

Kategorier

Sök i bloggen

Translate/Översätt

Muspekare.

Free Lines Arrow

Månadsinlägg


Skapa flashcards