Emelajz  - Emelie  ♔ ❤

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Emelie Svensson - 1 oktober 2013 22:02

När jag var liten brukade jag alltid drömma om min framtid, jag kom ihåg dedär lekarna man gjorde i skolan, där man kastade upp ett antal stenar i luften, sen de man fångade igen va antalet på hur många barn man skulle få. Sen denhär leken då man ritade upp en rektangel i jorden och delade in det i fyra delar, och i varje del skrev man bokstaven som den söta killen hade i sitt förnamn, sen så skulle man säga stopp, och den man hamnade på skulle man bli ihop med i framtiden ( som man kallade det då), haha allting var så grymt underbart när man va liten, inga jobbiga läxor, inga behov efter ''ärliga vänner'', fanns så sjukt mycket man slapp som man tvingas göra idag!


När jag va 7 år, så längtade jag tills jag blev jag är så stor som jag är idag, 14 år ^^ 

Men tiden förändrades och jag blev inte den jag trodde jag skulle bli. Alla bryr sig om utseende nu för tiden också, finns nog ingen som inte gör det. Men varför ska man egentligen behöva det? Jag hade tyckt att det varit otroligt underbart om jag kunnat gå osminkad och klädd i rediga myskläder till skolan, och jo, det är ju klart att jag kan det! Men folk GLOR! så himla mycket så det är inte sant alltså!  Många är otroligt respektlösa när det gäller sånt, och vill man bli dömd för att man ser ut som man gör? nee precis, där har vi det stora problemet med allmänheten, alla är så himla osäkra på sig själva ^^ 

 

Nu ska jag snart sova! Godnatt bloggläsare :)


Av Emelie Svensson - 1 oktober 2013 21:07

 


....att i genomsnitt i livet, sover varje människa i 29 år, sitter på toa på morgonen i 9 månader, ser på tv i 8 månader väntar på grönt ljus i 2 veckor och kysser någon i tre veckor ? (olika ifrån person till person)

....att du äter insekter när du sover?

....att en ko fiser ut 600 liter metan per dag (nog att fylla 40 stycken partyballonger)?

....att man tappar ungefär 75 hårstrån från huvudet varje dag?

 

....att de människor som verkar starkast, är oftast de mest  känsliga?

....att de människor som uppvisar mest vänlighet oftast är de som blir illa behanlade?

....att delefiner kan sova och simma samtidigt?

....att på Hawaii kallas tomten för ''Kanakaloka''?

....att apan ''Herr Nilsson'' som var med i pippi dog något år senare när alla filmerna var klara?

Av Emelie Svensson - 1 oktober 2013 19:40

Hej allihopa, nu under kvällen så har jag varit ute i byn med först Nadja och sen Linnea. Mötte Nadja ungefär vid halv 5 (?) sen gick vi till byn och bara satt och snackade lite om olika saker. Träffade Ida och Hampus också då, för de gick förbi, och de två är några ifrån vår gamla klass som vi hade ända ifrån nollan upp till 6an,  då vi ''skjildes'' och började ny skola med en ny klass. (7an)'

 

Men ungefär vid 6 så stack Nadja hem för att hon skulle iväg och rida , och då kom istället Linnéa, så då gick vi till byn igen, och då pratade vi lite och sjöng som är asroligt att göra med henne! ;) Sen vid tjugo i 7 ungefär, så började vi gå hemåt, då träffade vi på några killar ifrån stan som skulle ta bussen hem! Och då ropade dom på oss så då gick vi dit och snackade med dom tills deras buss kom. Sen stack vi båda hem och jag har precis tittat på '' America got talent '' som är asroligt! :D


Av Emelie Svensson - 1 oktober 2013 19:12

Var som sagt med min mamma i stan igår, och då hittade jag massor med underkläder+ en jacka. Köpte 4 bhar i olika färg, sen så köpte jag tre string, och tre spetstrosor ;) 

Är dock inte så säker på om jag vill behålla jackan jag köpte, får tänka på det.. Men tror iallafall jag vill behålla den ! :D


 


Av Emelie Svensson - 1 oktober 2013 09:37

Min mamma hämtade mig klockan 2 i skolan, och då åkte vi in till doktorn.

Fick inte någon speciell hjälp som jag behövde, och det är så otroligt jobbigt! Men efter sjukhuset så åkte jag och mamma in till stan! Köpte en massa underkläder+ en jacka. 


Sen kom pappa till stan också, och då åt vi pizza på siesta som var otroligt gott!  När jag kom hem ifrån stan så gick jag och Linnea ut en runda för vi skulle ut och gå, Vi skulle följa Wilma också så då passade vi på att röra på fläsket ;) 

 

Och påvägen mot Wilmas så mötte vi Emil och Johannes så då var vi istället med dom, och sen så kom deras och vår kompis Aleksandr så vi var med dom 3 killarna ungefär hela kvällen vilket som va asroligt :) De va längesen man träffade dom alltså ;)

Sen så stack linnea, hon åkte med johannes hem på hans moped så då sprang jag hem och va jättevarm när jag kom innanför dörren, så då gick jag in och tog en varm skön dusch! Sen var det mys vid tvn framför programet ''Drömkåken'' som startade igår! Asbra! 


Men har lektion just nu, så ska återgå till mitt arbete! Lägger ut bilder på de nya kläderna sen när jag kommer hem, och måste ta tag i bloggandet nu 

Presentation


Emelie, född år 1999.
Bor i Blekinge, och är allmänt crazy av mig.

Följ mig och mina äventyr!

tryck ''visa presentation''
nedanför för att läsa mer om mig och bloggen.

Fråga mig något!

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

KONTAKT

 

                                 

Min Hotmail!

 

Mitt mobilnummer!

 

Min Facebook!

      

Min Dayviews!

 

Min Ask.fm!

 

Min Skype!

 

Min Kik!

          

Min Snapchat!

 

Kategorier

Sök i bloggen

Translate/Översätt

Muspekare.

Free Lines Arrow

Månadsinlägg


Skapa flashcards